Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av tjenester over internett 27.04.24
Selger er Overskuddklinikken AS, Jektholtet 116, 77075000, kontaktskjema, org.nr. 813579022, og betegnes i det følgende som selger/selgeren. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Tjenesten som leveres av selger er en digital helsesjekk i form av et sikkert digitalt opptak av medisinsk sykehistorie med manuelt svar fra en av selges leger samt påminnelser når det som et minimum er anbefalt med nye slike helsesjekker.
Kjøper kan velge å betale per henvendelse og vil da få betalingsanmodning fra Helseboka på SMS med link til å betale ved hjelp av Payex Medipay og da velge å betale med Vipps, kort eller få faktura som også vil medføre fakturagebyr.
Kjøper kan også velge å betale som et løpende abonnement med månedlige eller årlige trekk betalt med Vipps.
Det er ingen bindingstid og dersom du ønsker å si opp kan du fylle ut skjemaet på denne siden for å trekke tilbake samtykket. Dette blir som regel behandlet ila. få dager og senest 1 uke. Vi vil da stoppe videre abonnement.
Første del av tjenesten som består av opptak av en medisinsk sykehistorie gjennom utfylling av skjema er utført ved betaling. Neste del der vårt helsepersonell vurderer henvendelsen og svarer vil som regel skje samme dag eller innen få dager men senest innen 1 uke. Videre vil nye slike skjemautfyllinger med svar skje tilsvarende så lenge abonnementet løper etter kjøpers initiativ, evt. etter påminnelser fra selger.
Det er angrerett inntil vårt helsepersonell har vurdert henvendelsen iht. samtykke som gies under skjemautfyllingen. Dersom kjøper angrer, må det umiddelbart meddeles via dette skjemaet for å angre og trekke tilbake samtykket. Dersom det fylles ut før vår medisinske vurdering, vil vi slette hele henvendelsen og refundere evt. betaling som er utført. Dersom det skjer etter den siste medisinske vurderingen vil uansett videre abonnement stoppes.
Dersom kjøper ønsker å klage på mangel ved varen må det taes kontakt innen 2 måneder med selger vha. kontaktskjema eller kontaktinformasjon i pkt. 1 over.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen iht. reglene i forbrukerkjøploven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren..
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 5 og 6. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no. Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Det som ikke er beskrevet på denne siden håndteres som anbefalt av Forbrukerrådet her.
Da kan du logge inn her og spørre oss.